Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Accounting Tax Assistant Manager – Machinery di RGF HR Agent Indonesia

Gambar RGF HR Agent Indonesia Posisi Accounting Tax Assistant Manager - Machinery (B-92784)
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Perusahaan kami merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Accounting Tax Assistant Manager - Machinery (B-92784) di perusahaan RGF HR Agent Indonesia untuk domisili Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Skill yang perusaahan butuhkan adalah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

Untuk persyaratan yang perusahaan inginkan ialah minimum Sertifikat Professional, D3 (Diploma), D4 (Diploma), Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Yang merupakan peraturan yang PT kami berikan.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 12.000.000 - Rp 16.000.000.

About The Company:

  • The working venue is in Jakarta Selatan.
  • Our client is a Japanese Machinery company. Currently, they are looking for Accounting Tax Assistant Manager.

Job Responsibilities:

  • Do all accounting and tax activities and responsibilities.
  • Prepare monthly financial reports (Balance sheet, Profit & Loss, Cash flow) timely and accurately.
  • Prepare monthly analysis Variance Budget vs Actual.
  • Prepare annual budget of Balance sheet, P&L and Cashflow.
  • Prepare monthly Forecast of Balance Sheet, P&L and Cashflow.
  • Input monthly financial statement Balance Sheet, P&L and other format into the system.
  • Prepare and implement Schedule Monthly Accounting Closing checklist.
  • Keep contact with External Auditor and Tax Auditor by response to their request.
  • Update Sales and Purchase Order Data.
  • Provide support to other departments related to accounting and tax matter.
  • Check monthly withholding tax report and VAT report and prepare annual corporate income tax return and deferred tax.
  • Check payment process before approval through e-banking.
  • Maintain accounting documents and external evidences safely and orderly.
  • Other responsibilities as needed.

Job Requirements:

  • Hold Bachelor’s degree in Accounting.
  • Business English proficiency.
  • Min. 10 years as Accounting including min. 2 years in Supervisor Level, handling accounting & tax including audit.
  • Own Brevet A&B certificate.
  • Working experience in Japanese company.
  • Good understanding on Indonesia Accounting Standard (PSAK) and Indonesian tax regulation.
  • Committed, good interpersonal skill, good communication skill, diligent and detail oriented.
  • Candidates who can join ASAP would be plus point.
  • Has working experience in audit firm is an added value.

[Only CV in English will be processed]

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat RGF HR Agent Indonesia (PT. RGF Human Resources Agent Indonesia), Pakuwon Tower, Jl. Raya Casablanca No.Kavling 88, Menteng Dalam, Kec. Tebet, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12870, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

RGF isstands for RECRUIT GLOBALFAMILY, a global brand of Japan’s largest recruiting and information service company, Recruit Holdings co., Ltd.

We created this brand of our commitment to take on a new challenge to leverage on Recruit Group’s more over 50 years of industry experience and business network in Japan, to provide new opportunities to our clients across the region.

RGF HR AGENT takes charge of RGF’s business entity in general recruitment services. We provide total human resource services to clients at every stage of staff placement, such as evaluation, remuneration, and staff training. At the same time, we assist job-seekers in various ways to find the right job according to their individual preferences and experiences. Besides our services to assist full time staff recruitment, we also offer a range of support services for RPO (Recruitment Process Outsourcing) and contract base/temporary recruitment needs.

Our Company’s status as the Japan #1 market share holder in human resource, temporary staffing, and job advertisement field makes it possible for us to provide high quality total human resource management services not only in Japan but across the region.

We just open our RGF HR AGENT Brand in Indonesia on 1st May, 2013 and will continue and expand the business for the future.

Please visit us for more job opportunities :

https://ww.rgf-hragent.asia/en/indonesia

—————————————————————————————————————————–

Kami menghimbau agar Anda berhati-hati saat melamarpekerjaan dengan selalu memastikan iklan lowongan tersebut sesuai dengan profil perusahaannya.

Waspadalah jika Anda menemukan hal-hal di bawah ini :

  • RGF HR Agent Indonesia tidak pernah memungut biaya apapun dalam proses rekrutmen
  • RGF HR Agent Indonesiatidak pernah bekerja sama dengan travel agent / biro perjalanan tertentu dalam prosesrekrutmen.
  • Apabila Anda diminta untuk membayar sejumlah uang dalam bentuk pembayaran tiket pesawat dan hotel atauakomodasi lainnya agar diabaikan.
  • Apabila ada Panggilan wawancara di lokasi yang tidak sesuai dengan iklan yang tertera pada iklan lowongan.
  • Jangan memberikan data pribadi atau data keuangan Anda kepada siapapun.

—————————————————————————————————————————–

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 9 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Penglihatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta