Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Accounting Staff di PT LX International Indonesia

Gambar PT LX International Indonesia Posisi Accounting Staff (SAP System)
  • Loker diposting 4 bulan yang lalu

Perusahaan kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Accounting Staff (SAP System) di kantor PT LX International Indonesia untuk kota/kab Jakarta Selatan & Jakarta Raya serta sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami butuhkan adalah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan disiplin.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan pekerja. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT LX International Indonesia
Posisi Accounting Staff
Tempat Jakarta Selatan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

One of our Business Unit in Nickel Ore Trading industry is looking for Accounting Staff with details as follow:

QUALIFICATIONS

  • Bachelor’s degree in Accounting, Finance, or Tax from reputable Universities in Indonesia (Overseas graduate is preferable)

  • Minimum 2 years of working experiences in the same role

  • Having ability to operate Ms. Office (Ms. Excel, Word, Ms. Point) is a must

  • Having experience use SAP is a must

  • Having experience/knowledge in taxation (WHT 21, 23, Final, VAT)

  • Having Brevet A and B certification is an advantage

  • Having ability to prepare financial reports in accordance with Indonesian Accounting Standard is an advantage

JOB DESCRIPTIONS

  • Input PO and processing for payment.

  • Reconcile P/L with Marketing Team related data from SAP and actual invoice received.

  • Input invoice on SAP expenses related nickel purchases and sales (e.g: Draft Survey Analysis, Rent Barge, TC Barge, Agency Fee, etc).

  • Checking accounting & tax matters with invoice and agreement.

  • Monitoring for advance payment to suppliers.

  • Review completeness of document and align with company policy (internal report & approval for request for several payments).

  • Prepare and checking documents from marketing team regarding vendor/customer registrations.

  • Coordinate with Tax team if there’s any invoice regarding logistic activities, especially for reimbursement.

  • Checking completeness of documents before sending approval for payment (internal approval & request for approval regarding TC and Bunker Supplies)

  • Daily Updates for Cash Flow Report to Finance Team.

  • Updating Credit Limit on SAP.

  • Create fix asset in SAP and checking for others input whether its correct or not regarding GL Accounts and Tax Accounts.

  • Review and approved for employee cash advances settlement and make sure all the accounts aligned with the usages.

  • Processing payment for other department input through UAS.ini ad-hoc ya mba, kalo dibutuhkan:

  • Incoming clearing payment and recognized sales (from creating SO until billing process on SAP).

  • Review and Checking for AP-AR Aging weekly basis and sending the report to management in weekly basis. 
     

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Jl. Wijaya I No. 30, Kebayoran Baru
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Established on 2009, PT LX International Indonesiais a subsidiary of LX International Corp, which has currently secured about 50 business bases in 20 different countries around the world.

LX International Indonesia is engage in Management Consulting Services, Commodity Trading, Digital Marketing, Coal Mining, Nickel & Lithium Supply, Green Businesses and Renewable Energy, Independent Power Producer, Hydroelectric Power Plant, Secondary Cell Batteries, Online Education, Healthcare & Medical Care, Palm Oil & Plantation.

Info Perusahaan

  • Industri: Umum & Grosir
  • No. Registrasi: 8120104822185
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 29 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Tunjangan Pendidikan, Tip, Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Pacific Century Place, SCBD
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta