Lowongan Kerja Medan Posisi Accounting Spv di PT Gaweku Human Technology (Gaweku)

Gambar PT Gaweku Human Technology (Gaweku) Posisi Accounting SPV (Japanese Speaker)
  • Loker diposting 3 minggu yang lalu

Perusahaan kami merilis lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Accounting SPV (Japanese Speaker) di kantor PT Gaweku Human Technology (Gaweku) untuk domisili Medan & Sumatera Utara serta sekitarnya.

Skill yang kita inginkan adalah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Perusahaan ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 10.000.000 - Rp 15.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT Gaweku Human Technology (Gaweku)
Posisi Accounting Spv
Tempat Medan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 10.075.000
Gaji Max Rp. 15.075.000

Accounting SPV (Japanese Speaker) (Medan) (53921)
 
COMPANY CATEGORY: 
Energy
 
JOB SUMMARY: 
 

  • Conduct a review of transactions/Monitor daily, weekly, and monthly transactions (including journals)
  • Perform verification, reconciliation, and analysis of the amount of taxes paid and reported
  • Provide monthly information and analysis for the Strategic Management Team
  • Provide analysis of cash flow, operating costs, and variances
  • Responsible for whole accounting & tax matter
  • Provide the direction for all corporate financial functions 
  • Handle, lead, direct, evaluate, and develop a team to ensure the organization’s financial strategy is implemented effectively, consistently, and according to established guidelines
  • Producing on-time and accurate monthly and YTD reports; BS; P&L; Cashflow and Profitability analysis.
  • Manage annual audit with external auditor.
  • Ensure compliance to local statutory, finance, and tax regulations.
  • Maintaining close relationship with other departments and branch, and ensure understanding and validity of financial information.
  • Ad-hoc duties as assigned from time to time

 
EXPERIENCE, REQUIREMENTS, AND SKILLS:
 

  • Education: Min. Bachelor Degree in any major
     
  • Language: Able to speak and write in English & Fluent in Japanese (min. having JLPT N2 or JLPT N1)
     
  • Experience: Min. 2 years experience in Accounting & tax
     
  • Able to operate Ms. Office (expert in Ms. Excel)
     

 
BENEFIT AND ALLOWANCE:
 

  • THR (Lebaran Allowance)
     
  • BPJS: Ketenagakerjaan, Kesehatan
     
  • Business trip allowance
     
  • Annual Bonus

Alamat Lengkap

Provinsi Sumatera Utara
Kota Medan
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Gaweku—formerly known as Reeracoen Indonesia—is a human resource technology company that offers and innovates various solutions to resolve society problems through human and technology.

Gaweku has a main business called Gaweku Recruit. With more than 10 years of experience as a headhunter, we provide the fastest recruitment services that help organizations get the best workforce.

We understand that managing a workforce can be time-consuming and complex, therefore we assist and develop innovative solutions to make HR work easier.

OUR MISSION:

Resolve the society problem [HUMAN] X [TECHNOLOGY]

OUR VALUE:

1. Version UP

Continue to grow, develop capabilities, and always challenge ourselves for next generation.

2. Professionalism

Commit to achieve results as a professional with sense of ownership

3. Value Creation

Actively seek ways to improve and pursue essence for excellence value creation

4. Customer First

Speedy and constantly live up to demands as a most vital partner for customer

5. Team work

Synergistically enhance each other and make progress as one team

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 26 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Tip, Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Tangerang Selatan
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Sumatera Utara