Lowongan Kerja Sidoarjo Posisi Tax Manager – English Speaker di PT. PERSOLKELLY Recruitment Indonesia

Gambar PT. PERSOLKELLY Recruitment Indonesia Posisi Tax Manager - English Speaker
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Telah dibuka loker dengan sistem full time untuk posisi Tax Manager - English Speaker di kantor PT. PERSOLKELLY Recruitment Indonesia untuk kota/kab Sidoarjo dan sekitarnya.

Pengalaman yang usaha kami butuhkan adalah Akuntansi / Keuangan & Audit & Pajak serta orang yang jujur dan disiplin.

Untuk kualifikasi yang perusahaan inginkan adalah minimum Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Merupakan ketentuan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman pekerja. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 30.000.000 - Rp 40.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT. PERSOLKELLY Recruitment Indonesia
Posisi Tax Manager - English Speaker
Tempat Sidoarjo
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, Magister (S2), Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Audit & Pajak
Gaji Min Rp. 30.000.000
Gaji Max Rp. 40.000.000

 Responsibilities

  • Ensure all statutory and legal compliances companies have to follow under existing corporate tax/VAT regulations
  • Ensure all transfer pricing study /documentation are held and kept and updated.
  • Coordinate and liaise with tax department and ensure healthy relations are maintained with departments.
  • Represent the company in case need on Tax audit/Objection/Tax court hearing.
  • Ensure all Tax dues are settled and paid on time without any penalty and manage for the preparation and review on time submission of all tax /VAT return -monthly and annual or any other interval as required.
  • Coordinate with Tax consultant and provide the timely information for tax audit stage /objection or Tax court cases.
  • Identify the tax planning opportunities in any aspect of the enterprise by using his or her expertise.
  • Ensure that international withholding tax has held as regulation by back up with supporting document (CoD, other documentation) on monthly basis.
  • Prepare reconciliation Fiscal Vs commercial on monthly basis (tax depreciation, correction fiscal, list of nominee, review TB from tax view of point, etc)
  • Prepare reconciliation of sales vs annual tax return, cash flow, receivable flow, equalization of withholding tax, etc.) on quarterly
  • Provide support on statutory/group audits/Customs audit

Qualifications

  • Bachelor’s degree or equivalent experience in Accounting or Finance, CPA or CMA certified will be preferred.
  • At least 6-10 years’ work experience in Finance with at least 6 years experiences in Tax.
  • Having strong knowledge of Taxation/Transfer pricing – all compliance/Procedure.
  • Experience working in MNC manufacturing environment and consultant auditor in managerial level.
  • Excellent in English communication and writing.
  • Advance excel skill, MS office and data management.
  • Strong Business Acumen & business detail oriented. 

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Timur
Kota Sidoarjo
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PERSOLKELLY is one of the largest recruitment companies in Asia Pacific providing comprehensive end-to-end workforce solutions to clients.

Headquartered in Singapore, the company was established in 2016 and is a joint venture between Kelly Services, Inc. and affiliates of PERSOL HOLDINGS Co. Ltd.

Today, PERSOLKELLY operates more than 45 offices across 13 markets including Australia, China, Hong Kong, India, Indonesia, Korea, Malaysia, New Zealand, Philippines, Singapore, Taiwan, Thailand, and Vietnam.

For more information, please visit ww.persolkelly.com

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1001 - 2000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 28 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Timur