Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Account Manager di PT Crif Lembaga Informasi Keuangan

Gambar PT Crif Lembaga Informasi Keuangan Posisi Account Manager
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Perusahaan kami merilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Account Manager di kantor PT Crif Lembaga Informasi Keuangan untuk domisili Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Pengalaman yang perusaahan inginkan adalah Penjualan / Pemasaran & Penjualan - Korporasi serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Untuk kualifikasi yang kami inginkan adalah setidaknya Sarjana (S1). Merupakan ketetapan yang perusahaan kami berikan.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 10.000.000 - Rp 15.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT Crif Lembaga Informasi Keuangan
Posisi Account Manager
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Manajer/Asisten Manajer
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Penjualan - Korporasi, Penjualan / Pemasaran
Gaji Min Rp. 10.000.000
Gaji Max Rp. 15.000.000

Job Role:

  • Managing a portfolio of accounts to achieve long-term success. Developing positive relationships and handling customers’ needs. Generating new sales using existing and potential customer networks.
  • Ensure the meeting of the assigned turnover and profitability goals for the market of reference. Help the Sales & Marketing director in the definition of marketing and sales strategies with reference to the market of competence and guaranteeing their full implementation at a later stage.

Main Responsibilities:

  • Managing a portfolio of accounts.
  • Dealing with all aspects of a campaign.
  • Using an existing network of industry contacts to generate new business.
  • Acquisition of new customers in key industries (Banking, Multi-Finance, Micro-Finance, General Insurance, Life Insurance and Telco) Build and maintain good customer relationships.
  • Drafting of commercial proposals that respond to the maximum extent to the client’s needs taking responsibility to produce proposals.
  • Ensure the meeting of sales objectives – which were predetermined at the beginning of the year – by means of direct selling as well as of cooperation with Sales Consultants on prospects.
  • Propose to Sales Director marketing actions and/or commercial strategies aimed at results’ improvement and at business competitiveness.
  • Monitor and ensure complete customer satisfaction (in case of complaints, request for assistance, interpretation of the service, etc.) thanks to an immediate and effective intervention of the «Back Office» office.
  • Creates accurate and punctual reports on sales activities, delivers presentations to customers, shares information and ideas internally.

Position Qualifications:

  • 5 to 10 years of relevant working experience.
  • Preferably with previous experiences in Multinational IT Company.
  • University degree, in economics, business, engineering, Management, statistics or any other relevant field.
  • Excellent sales aptitude.
  • Very Good public speaking; negotiation and presentation skills
  • In-depth knowledge of target industry.
  • Strategic management of client relationship.
  • Focus on results.
  • English Proficiency.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Alamat Crif Lembaga Informasi Keuangan, Dea Tower, Jl. Mega Kuningan Barat No.1, RT.5/RW.2, Kuningan, Kuningan Tim., Kecamatan Setiabudi, Kota Jakarta Selatan, Daerah Khusus Ibukota Jakarta 12950, Indonesia
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Basic Salary, Commission/Incentive
  • Health Insurance
  • Flexibility, Opportunity to Advance

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT CLIK is an innovative company specializing in credit bureau, predictive analytics and decision systems; our clients are mainly finance companies, insurance companies, utilities and enterprises.

Info Perusahaan

  • Industri: Perbankan/Pelayanan Keuangan
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 27 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta