Lowongan Kerja Pasar Kemis Posisi Accounting Executive di PT JJLAPP Cable Works Indonesia

Gambar PT JJLAPP Cable Works Indonesia Posisi Accounting Executive
  • Loker diposting 2 minggu yang lalu

Dibutuhkan. lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Accounting Executive di perusahaan PT JJLAPP Cable Works Indonesia untuk kota/kab Pasar Kemis & Banten serta sekitarnya.

Kemampuan yang PT kami butuhkan ialah Akuntansi & Pelaporan Finansial (Akuntansi) serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan -
Posisi Accounting Executive
Tempat Pasar Kemis
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Responsibilities:

  • VAT Reconciliation for domestic sales (GL Vs VAT Out), Export sales (GL Vs PEB) and Input Tax (Import Domestic) liaise with Tax- CCC, CS, and Purchasing.

  • Receive and validate invoice and its supporting documents according to policies and procedures then archive it accordingly (tax-audit-ready).

  • Liaise with company’s shared service (Hub) related to financial closing and invoice posting.

  • Liaise with company’s shared service (Hub) and Bank related to treasury operations (Forward Hedging, Loan Rollover, renewal of Bank Facility, LC, payment approval etc).

  • As Contact point of asset master data creation and regularly conduct asset count.

  • Assisting Financial audit and corporate reporting.

  • Assisting for company regular and annual cycle count.

  • Liaise with Hub to do BS Review regularly.

  • Assisting for Insurance declaration, renewal, and claim process

  • Support budgeting and forecasting activities.

  • Initiating business process improvement if applicable.

  • Scrap Sales witnessing

  • Statutory Reporting (SIMODIS, BPS, SIINAS, etc)

Requirements:

  • Bachelor’s degree in accounting (fresh graduates are welcome).

  • Having Brevet AB will be advantage.

  • Able to communicate in English.

  • Proficiency in MS Office, especially MS Excel

  • Willing to be placed in Pasar Kemis, Tangerang

Alamat Lengkap

Provinsi Banten
Kota Pasar Kemis
Alamat Jl. Raya Pasar Kemis
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Responsibilities:

  • VAT Reconciliation for domestic sales (GL Vs VAT Out), Export sales (GL Vs PEB) and Input Tax (Import Domestic) liaise with Tax- CC, CS, and Purchasing.

  • Receive and validate invoice and its supporting documents according to policies and procedures then archive it accordingly (tax-audit-ready).

  • Liaise with company’s shared service (Hub) related to financial closing and invoice posting.

  • Liaise with company’s shared service (Hub) and Bank related to treasury operations (Forward Hedging, Loan Rollover, renewal of Bank Facility, LC, payment approval etc).

  • As Contact point of asset master data creation and regularly conduct asset count.

  • Assisting Financial audit and corporate reporting.

  • Assisting for company regular and annual cycle count.

  • Liaise with Hub to do BS Review regularly.

  • Assisting for Insurance declaration, renewal, and claim process

  • Support budgeting and forecasting activities.

  • Initiating business process improvement if applicable.

  • Scrap Sales witnessing

  • Statutory Reporting (SIMODIS, BPS, SIINAS, etc)

Requirements:

  • Bachelor’s degree in accounting (fresh graduates are welcome).

  • Having Brevet AB will be advantage.

  • Able to communicate in English.

  • Proficiency in MS Office, especially MS Excel

  • Willing to be placed in Pasar Kemis, Tangerang

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Banten