Lowongan Kerja Bandung Posisi Accounting & Finance Manager di Stroberi Accessories

Gambar Stroberi Accessories Posisi Accounting & Finance Manager
  • Loker diposting 1 bulan yang lalu

Butuh cepat. loker dengan sistem full time untuk posisi Accounting & Finance Manager di tempat usaha Stroberi Accessories untuk daerah Bandung & Jawa Barat serta sekitarnya.

Kemampuan yang usaha kami inginkan adalah Manajer & Kontroler Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur, amanah, disiplin, dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki kualifikasi yang khusus terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan karyawan. Minimum upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan Stroberi Accessories
Posisi Accounting & Finance Manager
Tempat Bandung
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Manajer & Kontroler Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000
  • Leadership & Team Management:

    • Lead, mentor, and evaluate the performance of the Accounting and Finance team.

    • Develop and oversee the implementation of efficient internal financial policies and procedures.

  • Accounting & Specialized Retail Reporting:

    • Oversee all daily accounting processes up to monthly and annual book closing, ensuring adherence to Indonesian Financial Accounting Standards (SAK).

    • Ensure the preparation of accurate and timely Financial Statements (P&L, Balance Sheet, Cash Flow).

    • Supervise the daily sales reconciliation from various physical outlets and e-commerce platforms.

    • Ensure accuracy in recording Cost of Goods Sold (COGS) and Inventory valuation.

    • [REVISED] Manage all internal financial documentation and ensure readiness for reviews.

  • Strategic Financial Planning & Analysis:

    • Lead the annual Budgeting process, including revenue projection per outlet and retail operational costs.

    • Perform in-depth financial analysis (e.g., Gross Margin and Net Margin analysis) to provide strategic insights to management.

    • Manage and optimize the dynamic company Cash Flow Management.

  • Tax & Regulatory Compliance:

    • Oversee and take full responsibility for all corporate tax obligations.

    • [REVISED] Act as the primary liaison, coordinating documentation, data, and compliance tasks with the External Tax Consultant.

    • Ensure timely and accurate calculation, payment, and reporting of taxes as per Indonesian regulations.

Required Qualifications:

  • Education: Bachelor’s degree (S1) in Accounting or Finance.

  • Experience: Minimum 5-7 years of experience in Accounting & Finance, with at least 3 years in a managerial or senior supervisory role, preferably within the Retail, Distribution, or F&B industry.

  • Technical Skills:

    • Deep understanding of accounting standards and accounting treatment for Inventory and COGS.

    • In-depth and up-to-date knowledge of Indonesian Tax Regulations.

    • Proven experience working effectively with external tax consultants and managing tax compliance coordination.

    • Proficient in accounting/ERP software, especially those integrated with Point-of-Sale (POS) or multi-outlet management systems.

  • Managerial Competencies:

    • Proven leadership and team development capabilities.

    • Strong financial analysis and budgeting skills.

    • Detail-oriented, able to work under pressure, and possess strong decision-making skills.

📍 Work Location: Bandung, Indonesia

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Barat
Kota Bandung
Alamat Jl. Riau No. 34
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Pengembangan karir dan peluang pertumbuhan.
  • Pendapatan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang mendukung dan kolaboratif.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Stroberi is the leading fashion accessories brand in Indonesia. It was started by pure passion for accessories. Stroberi is a brand that differs from the rest. We don’t only love accessories and details in fashion. We focus equally much on the intricate design of our stores that offers our customer a lifestyle experience.

Info Perusahaan

  • Industri: Seni/Desain/Fashion
  • Ukuran Perusahaan: 501 - 1000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 14 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Kasual (contoh: Kaos)
  • Lokasi: bandung
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Barat