Lowongan Kerja Bintan Posisi Customer Service Inside Sales di PT Esco Bintan Indonesia

Gambar PT Esco Bintan Indonesia  Posisi Customer Service Inside Sales
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Telah rilis lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Customer Service Inside Sales di tempat usaha PT Esco Bintan Indonesia untuk domisili Bintan & Kepulauan Riau serta sekitarnya.

Skill yang kita inginkan adalah Administrasi Klien & Penjualan (Administrasi & Dukungan Perkantoran) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 5.600.000 - Rp 6.600.000.

Info Loker

Perusahaan PT Esco Bintan Indonesia
Posisi Customer Service Inside Sales
Tempat Bintan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Administrasi Klien & Penjualan (Administrasi & Dukungan Perkantoran)
Gaji Min Rp. 5.575.000
Gaji Max Rp. 6.575.000

Esco Lifesciences Group is improving lives through science! Headquartered in Singapore, expanded globally with factories and offices in 43 locations around the world, Esco is building a synergistic ecosystem of life science tools, diagnostics, therapies, and technologies to improve human lives.

With nearly 50 years of history and a strong foundation in Singapore, Esco is a dynamic, fast-growing, mid-sized multinational organization that bridges East and West. We offer a diverse, inclusive, and globally connected environment where you’ll collaborate with top experts and visionary clients worldwide. As we accelerate our global expansion, you’ll have the unique opportunity to grow your career in tandem with the company, driving innovation and shaping a healthier, more equitable, and resilient future.

Job Title: Customer Service Inside Sales

Location: Bintan, Indonesia

Direct Manager: Global Operation Manager

Responsibilities:

  • Coordinate with the sales team to handle the related documents received from field sales.

  • Maintain tracking of incoming sales and delivered units.

  • Review Order Confirmations from Order Processing and send updates to customers on the order details and scheduling.

  • Liaise with Production to ensure timely delivery.

  • Consolidate respective sale documents to pass to the Accounts Department upon successful delivery, installation, and commissioning.

  • Manage and organize sales documents.

  • Meet ISO Objectives and comply with ISO 9001, ISO 14001, and ISO 13485 requirements.

  • Interact with customers to provide information in response to inquiries about products and services.

  • Handle and resolve customer’s complaints.

  • Co-ordinate order processing and shipment of goods.

  • Help customers to decide what type of products would best suit their needs together with product specialists.

The Ideal Candidate Would Possess:

  • Bachelor’s degree in life sciences (biology, pharmacy, chemistry, biomedical), preferably specialized in sales and marketing.

  • Good in spoken and written English is a must, Good in spoken and written Mandarin is a plus.

  • Candidates with experience in handling paperwork and achieving customer satisfaction preferred.

  • Proficient in MS Office like MS Word, MS Excel, MS PowerPoint, Outlook, etc.

  • Good attitude and shows responsibility.

  • Understanding of production and marketing techniques, including production processes and sales analysis.

  • Able to work under pressure.

  • Willing to work on-site in Bintan, Kep. Riau.

Alamat Lengkap

Provinsi Kepulauan Riau
Kota Bintan
Alamat Jl. Raja Haji Fisabilillah, Sungai Enam
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Kepulauan Riau