Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Commercial Strategy & Projects Lead di Ninja Xpress

Gambar Ninja Xpress Posisi Commercial Strategy & Projects Lead
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Telah dibuka lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Commercial Strategy & Projects Lead di kantor Ninja Xpress untuk domisili Jakarta Raya dan sekitarnya.

Kemampuan yang usaha kami butuhkan adalah Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

PT ini tidak memiliki kualifikasi yang tersendiri terhadap calon pelamar sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari kemampuan karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan Ninja Xpress
Posisi Commercial Strategy & Projects Lead
Tempat Jakarta Raya
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pengapalan/Pengurusan Transportasi (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Ninja Xpress is a leading last-mile delivery service company in Indonesia. Since 2015, Ninja Xpress has been delivering success for local SMEs by organising various programs that are ready to support the quick and strategic development of SMEs.

Ninja Xpress provides flexible service options and an easy-to-use system that enables real-time package tracking. These options are supported by professional and dedicated customer service. As a form of Ninja Xpress’s commitment to care for our loyal SMEs, we also have various Ninja Rewards programs such as Point Rewards, Creative Hub, Prima Benefit, Aksilerasi, and Capital Loans, to help our local SMEs with their businesses.

Responsibilities

    • Track & coordinate corporate/commercial initiatives and report weekly progress, risks, and mitigations.
    • Build business cases and manage approvals, interdependencies, and timelines across functions.
    • Bridge Sales, Product, Ops, Finance & Legal to design customer-ready solutions for B2B accounts.
    • Translate sales requirements into actionable product/operational deliverables and drive adoption.
    • Run KYC/market validation, meet target customers, and onboard pilot users.
    • Craft GTM (segmentation, pricing, positioning, launch plan) and propose the right sales org to scale.
    • Track pilot performance (adoption, revenue) and present insights to senior management.
Requirements

    • 4–6 years in project/special projects within B2B logistics/supply chain/express logistics with ops exposure.
    • Proven customer solutioning and product/POC launch experience (KYC, pilot onboarding, GTM). Consulting/strategic project background is a plus.
    • Bachelor’s in Business/Logistics/Supply Chain (Master’s a plus).
    • Excellent stakeholder communication (English & Bahasa), strong data/analytics (Google Suite, Excel, BI tools), crisp reporting/presentations.
    • Customer-oriented, strong planning & execution, data-driven, solutioning mindset, adaptable and collaborative.
    • Willing to travel within Indonesia.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk meningkatkan keterampilan dan pengalaman.
  • Gaji dan manfaat yang kompetitif.
  • Peluang untuk berkolaborasi dengan rekan kerja yang berbakat.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

About Ninja Van

Ninja Van is a tech-enabled logistics company on a mission to provide hassle-free delivery services for businesses of all sizes across Southeast Asia. Launched in 2014, we started operations in Singapore and have become the region’s largest and fastest growing last-mile logistics company, partnering with over 35,00 merchants and delivering more than 1,00 parcels every minute across six countries.

At our core, we are a technology company that is disrupting a massive industry with cutting-edge software and operational concepts. Powered by algorithm-based optimisation, dynamic routing, end-to-end tracking and a data-driven approach, we provide best-of-class delivery services that delight both the shippers and end customers. But we are just getting started! We have much room for improvement and many ideas that will further shape the industry.

Info Perusahaan

  • Industri: Transportasi/Logistik
  • Ukuran Perusahaan: 2001 - 5000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 26 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta