Lowongan Kerja Samboja Posisi Head Of Finance & Accounting di Yayasan Jejak Pulang

Gambar Yayasan Jejak Pulang  Posisi Head of Finance & Accounting
  • Loker diposting 2 bulan yang lalu

Dibutuhkan. lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Head of Finance & Accounting di tempat usaha Yayasan Jejak Pulang untuk kota/kab Samboja & Kalimantan Timur atau sekitarnya.

Pengalaman yang kami butuhkan ialah Manajer & Kontroler Finansial (Akuntansi) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan ini tidak memiliki syarat yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan Yayasan Jejak Pulang
Posisi Head Of Finance & Accounting
Tempat Samboja
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Manajer & Kontroler Finansial (Akuntansi)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Yayasan Jejak Pulang in East Kalimantan, Indonesia is an animal welfare association that takes care of orphaned orangutans, with the goal to rehabilitate them and release them back to the wild. Would you like to contribute to something meaningful and work with us along our mission? This is your chance.

We are looking for a Finance & Accounting Manager to join our team and strengthen our financial management, ensuring accountability, transparency, and compliance with both Indonesian regulations and international donor requirements.

Key Respobsibilities:

  • Finance and Control

The Finance & Accounting Manager oversees financial planning, budgeting, forecasting, and reporting to the Board and donors. The role ensures proper resource allocation, transparent donor reporting, and supports long-term financial strategies to sustain YJP’s mission.

  • Accounting and Compliance

This position ensures compliance with Indonesian accounting regulations for a Yayasan, supervises bookkeeping and audits, and strengthens internal financial controls. The Manager also provides cost analysis and ensures financial systems are efficient and reliable.

  • Leadership and Team Development

The Manager leads and develops the finance team, providing guidance, training, and motivation. By building strong internal capacity, the role ensures financial integrity, transparency, and accountability across the organization.

Requirements:

  • Bachelor’s degree in Accounting, Finance, or related field (Master’s degree preferred).

  • Professional certification (CPA, CA, or CRP) is highly desirable.

  • Minimum 7 years of progressive experience in finance/accounting, including at least 3 years in a managerial role.

  • Experience in NGOs and/or accounting services firms is an advantage.

  • Strong knowledge of Indonesian accounting/financial standards, regulations for a “Yayasan,” and donor financial reporting.

  • Proficient in Excel and familiar with MS Office; able to quickly learn Twinfield and related accounting systems.

  • Ideally, knowledge of Indonesian payroll laws and compliance.

  • Strong analytical, problem-solving, and leadership skills.

  • Excellent communication skills in both Bahasa Indonesia and English.

  • Willing to live to Samboja, East Kalimantan

Our offer includes:

  • A meaningful career contributing to wildlife conservation and sustainable forest management.

  • A professional and supportive working environment.

  • Competitive compensation package, commensurate with experience.

We are dedicated to the principles of diversity, equality, and inclusion. Be part of a good cause and apply for your next professional challenge with your CV in English.

Only shortlisted candidates will be contacted.

Alamat Lengkap

Provinsi Kalimantan Timur
Kota Samboja
Alamat Jl. Otto Iskandardinata
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Kalimantan Timur