Lowongan Kerja Medan Kota Posisi Staff Export And Logistic di PT GENERAL AROMATICS INDONESIA

Gambar PT GENERAL AROMATICS INDONESIA  Posisi Staff Export and Logistic
  • Loker diposting 3 bulan yang lalu

Butuh cepat. loker dengan sistem full time untuk posisi Staff Export and Logistic di kantor PT GENERAL AROMATICS INDONESIA untuk kota/kab Medan Kota & Sumatera Utara serta sekitarnya.

Pengalaman yang perusaahan butuhkan ialah Impor/Ekspor & Pabean (Manufaktur, Transportasi & Logistik) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang tersendiri terhadap pelamar pekerjaan sehingga kamu dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 3.300.000 - Rp 4.300.000.

Info Loker

Perusahaan PT GENERAL AROMATICS INDONESIA
Posisi Staff Export And Logistic
Tempat Medan Kota
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Impor/Ekspor & Pabean (Manufaktur, Transportasi & Logistik)
Gaji Min Rp. 3.325.000
Gaji Max Rp. 4.325.000

Company Overview

We are a growing company specializing in sourcing, producing, and exporting natural ingredients. With over 14 years of experience working with farmers and producers across Indonesia, we are expanding our operations in Salatiga and Medan.

We are looking for a dynamic administrator to oversee the diverse functions of our business, ensuring smooth operations.

EXPORT AND LOGISTIK STAF

QUALIFICATION:

  • Minimum 3 years of experience in export

  • Proficient in English

  • Detail-oriented with strong negotiation skills

  • Experienced in managing export & import documents

  • Familiar with customs regulations and international logistics

  • Able to work under pressure and resolve issues promptly

  • Quick response and strong communication skills

  • Have full knowledge about exportation procedure; able to handle export alone.

  • High level of attention to detail and accuracy, good communication, dynamic, problem solving and able to work in dateline and company target.

  • Able to negotiate and work alone with minimum supervision.

  • Willing to relocate to Salatiga/Medan or already residing in the area

Full-Time position.

JOB DESCRIPTION:

Manage and handle all company exportations from sea / air

  • Negotiate, coordinate and build a networking and clear communication with shipping lines, EMKL, forwarders, custom, consignees and their forwarder.

  • Manage and process orders from dealers and partners in accordance with company policies

  • Ensure pricing proposals match Purchase Orders (PO) and customer orders

  • Organize, monitor, and ensure smooth shipment processes according to schedule

  • Coordinate and follow up with the Buyer and Agent regarding orders and shipments

  • Ensure all export & import documentation complies with applicable regulations

  • Maintain good relationships with logistics providers

  • Prepare regular reports on shipment and order status for management

  • Prepare, issue and submit all the document export: Invoice, Packing list, CoA and all related documentation: SI, BL drafts, MBL & HBL, MSDS, certifications

  • Process Document to Shipping Line, send pre-alert to T/S or POD

  • Ensure shipment departure, container booking, arrange the sailing schedule and prepare all the Exim documents.

  • Produce and control all required documents accurately and timely

Manage logistic and stock at the warehouse

  • Ensuring the traceability system established and updating the stock management data at every delivery / export

  • Collection, sending, register samples of material.

  • Directly responsibility to Director

  • Coordination with warehouse/ logistics staff.

Alamat Lengkap

Provinsi Sumatera Utara
Kota Medan Kota
Alamat Jl. Putri Hijau No. 55
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang untuk membangun pengalaman kerja.
  • Hubungan sosial dan jaringan profesional yang berkembang.
  • Akses ke sumber daya dan fasilitas perusahaan.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Sumatera Utara