Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Securities Financing Head di PT. Trimegah Sekuritas Indonesia, Tbk

Gambar PT. Trimegah Sekuritas Indonesia, Tbk Posisi Securities Financing Head
  • Loker diposting 10 jam yang lalu

Telah dibuka lapangan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi Securities Financing Head di kantor PT. Trimegah Sekuritas Indonesia, Tbk untuk daerah Jakarta Selatan & Jakarta Raya atau sekitarnya.

Skill yang usaha kami butuhkan adalah Pialang & Jual Beli Saham (Perbankan & Layanan Finansial) serta orang yang jujur dan disiplin.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang khusus terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari pengalaman pekerja. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT. Trimegah Sekuritas Indonesia, Tbk
Posisi Securities Financing Head
Tempat Jakarta Selatan
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Pialang & Jual Beli Saham (Perbankan & Layanan Finansial)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

Job description:

  • Responsible for overseeing all administrative and operational support functions related to securities financing activities, including securities lending, borrowing, and repurchase agreements (repos), while managing the administration team, ensuring regulatory compliance, maintaining accurate records, and optimizing processes to support the efficient execution of financing transactions.
  • Oversee administrative support for securities financing transactions, including processing securities lending, borrowing, and repo transactions.
  • Ensure timely and accurate settlement of all financing transactions in collaboration with operations and back-office teams.
  • Ensure all required documentation for securities financing transactions is completed accurately and is fully compliant with regulatory standards.
  • Monitor administrative processes to identify potential operational risks, implementing controls and safeguards to minimize exposure.
  • Support client service efforts by ensuring accurate and timely handling of client inquiries related to securities financing transactions.
  • Provide regular reports on transaction volumes, process efficiency, and error rates to management and relevant stakeholders.

Requirements:

  • Bachelor’s degree in Business Administration, Finance, Accounting, or a related field.
  • At least 3-4 years of experience in securities administration, finance operations, or a similar role within the financial services industry
  • Excellent organizational and multitasking skills to manage administrative workflows and transaction processing. Proficient in basic microsoft office, especially MS Excel.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Established in May 1990, now Trimegah Securities is more than just one of the largest and fully integrated securities companies in Indonesia. It is admittedly one of the most trusted securities companies in Indonesia.

Equity Capital Markets Division provides equity brokerage service and margin lending facility for retail and institutional clients. Debt Capital Markets Division facilitates government bond transactions, including Retail Government Bond, Retail Shariah Government Bond, and corporate bonds. Investment Banking Division provides bonds and equity underwriting service, arranger as well as financial advisory. Our subsidiary, PT Trimegah Asset Management, which is established in January 2011, provides clients with various types of mutual funds.

All of these are served through 17 branch offices in 13 major cities throughout Indonesia. The extensive network is expected to further increase clients′ access to Trimegah′s products and services. On top of that Trimegah is always committed to information technology development that will increase the quality of our products and services, and our operations.

Info Perusahaan

  • Industri: Perbankan/Pelayanan Keuangan
  • Ukuran Perusahaan: 201 - 500 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 20 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi Gigi, Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta