Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi It Support di PT. easySoft Indonesia

  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Telah dibuka loker dengan sistem full time untuk posisi IT Support di tempat usaha PT. easySoft Indonesia untuk daerah Jakarta Raya dan sekitarnya.

Kemampuan yang perusahaan kami inginkan adalah Komputer/Teknologi Informasi & IT-Perangkat Lunak serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Adapun untuk syarat yang kita butuhkan ialah minimal Sarjana (S1), Diploma Pascasarjana, Gelar Professional & Magister (S2). Sesuai dari ketetapan yang usaha kami berikan.

Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup lumayan menurut dari pengalaman karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah UMR/UMP daerah masing-masing. Tapi itu semua bisa berubah tergantung dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan PT. easySoft Indonesia
Posisi It Support
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Diploma Pascasarjana, Gelar Professional, Magister (S2), Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan IT-Perangkat Lunak, Komputer/Teknologi Informasi
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job brief

Responsible for handling and resolving corporate applications and systems related problems, managing the issue as a primary point of contact while engaging technical resources needed to provide a solution. In addition, provide executive service to executive managers.

Responsibilities

  • Manage application support involved help desk calls on a case by case basis, includes:
  • Maintaining a knowledge base of information for the resolution and research of cases.
  • Performing as a technical SME for some applications and systems.
  • Serving as a coordination resource within Technology to provide problem resolution by engaging SME’s in the technical disciplines.
  • Maintaining case status and notes while providing appropriate communication to the affected parties.
  • Creating appropriate managerial and status reporting.
  • Manage relationships, conflicts and communication with high-level proficiency.
  • Off hours support as required. Travel to clients offices and locations in order to provide offsite support when required, including homes.
  • Provide exemplary customer service and support to executive and staff level personnel withtechnology delivery issues or usage issues.
  • Troubleshoot network as well as software and applications.
  • Serve as escalated level of support (second or third level support) for corporate applications and systems.
  • Provide feedback to technology teams on the efficacy of existing solutions and priority around existing problems.

Requirements  

  • At least 2 year(s) of supporting corporate applications and systems in a formal environment
  • .1 years of working experience in the Administration department as a Project Administrator, Administrator, or a similar role.  
  • Demonstrate excellent leadership skills.  
  • Good oral and written communication skills.  
  • Ability to motivate a team and maintain a positive work environment.  
  • Ability to multitask and handle multi projects simultaneously.  
  • Highly organized and detailed oriented individual.  
  • Ability to meet deadlines.  
  • Ability to work in a team environment. 

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Raya
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

We are an Independent IT company specializing in providing innovative IT solution in the cutting edge of technology. We have more than ten years of experience in developing and deploying Mission-Critical Enterprise Applications and Mobile Enterprise Applications for the Leading Telco Companies in Indonesia.

Our software engineers develop the next-generation technologies that change how users connect, explore, and interact with information and one another. Our products need to handle information at the large scale. We’re looking for ideas from every area of computer science, including computer graphics, computer vision, information retrieval, artificial intelligence, natural language processing, distributed computing, large-scale system design, networking, security, data compression, and user interface design.

Info Perusahaan

  • Industri: Komputer/Teknik Informatika (Perangkat Lunak)
  • Ukuran Perusahaan: 51 - 200 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 28 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Jakarta selatan
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta