Lowongan Kerja Kabupaten Bekasi Posisi Qc Staff – Pharmaceutical & Beauty Pharma di PT Selatox Bio Pharma

Gambar PT Selatox Bio Pharma Posisi QC Staff - Pharmaceutical & Beauty Pharma
  • Loker diposting 10 jam yang lalu

Butuh cepat. lowongan pekerjaan dengan sistem full time untuk posisi QC Staff - Pharmaceutical & Beauty Pharma di tempat usaha PT Selatox Bio Pharma untuk kota/kab Kabupaten Bekasi & Jawa Barat dan sekitarnya.

Skill yang usaha kami butuhkan adalah Perangkat Farmasi & Medis (Kesehatan & Medis) serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Perusahaan kami tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 2.000.000 - Rp 8.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Selatox Bio Pharma
Posisi Qc Staff - Pharmaceutical & Beauty Pharma
Tempat Kabupaten Bekasi
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Perangkat Farmasi & Medis (Kesehatan & Medis)
Gaji Min Rp. 2.000.000
Gaji Max Rp. 8.500.000

PT. Selatox Bio Pharma Corporation is a 100% owned subsidiary of Daewoong Pharmaceutical in Korea, which develops and produces BIOLOGICAL PRODUCT SUCH AS BOTULINUM TOXIN and aims to expand globally. Daewoong Pharmaceutical is one of the leading pharmaceutical companies in Korea with a sales revenue of over 1.3 billion USD. The company is actively focusing on research and development as well as global expansion. Daewoong Pharmaceutical invests more than 15% of its revenue into research and development and has over 100 research and business partners worldwide.

We plan to establish a production base for botulinum toxin products in Indonesia as a global bio hub strategic base and target the global market with better accessibility and services through the development and production of competitive new products.

we have a vision of becoming a “2030 leading global biopharmaceutical company.” With the goal of becoming a world-class botulinum toxin company.

[Basic requirements]

  • Major​: Pharmacy, chemical, biology, biotechnology, chemical engineering, and microbiological​
  • Bachelor degree or higher in the related field​
  • Minimum 1 year or more working experience in the related field​
  • Language: Fluent in spoken and written English language communication
  • Smart, able to work in fast-pace, and good interpersonal skill
  • Strict attention to detail and strong problem-solving skills
  • Willing to be placed at Jababeka Cikarang

[Preferred requirements]

  • Licensed Pharmacist ​
  • Language: Fluent in spoken and written Korean language communication
  • Person with professional work experience in pharmaceutical company​
  • Excellent talents in the field of advanced science and technology who have been recommended for employment by the competent government​
  • Able to communicate effectively; fluent in Korean – both spoken and written​
  • Familiar with instrument operational and troubleshooting
  • Have knowledge for laboratory instrument (Chromatography, Elisa, etc.)

Job Description :

[QC STAFF]

  • Environmental monitoring and microbial testing of biological product site (aseptic process)
  • Verification of compendium test method
  • Raw material and product testing (Quality test of raw material and products based on physical, chemical, bioolgical test) include AQL​
  • Quality inspection of raw materials and products based on physical, chemical tests, and instrumental analysis​
  • Quality inspection through biochemical tests, physicochemical tests, etc. for biological products​
  • Utilization of highly-developed LIMS to create real-time records of compliant tests​
  • Prepared and evaluate SOP, Work Instruction and Forms in the company as well as determine and supervise the implementation of a record keeping system of all activities

[Only CV in English will be processed]

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Barat
Kota Kabupaten Bekasi
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Peluang pengembangan karir dan pertumbuhan.
  • Penghasilan yang stabil dan gaji rutin.
  • Lingkungan kerja yang kolaboratif dan tim yang solid.

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

PT. Selatox Bio pharma Corporation is a 100% owned subsidiary of Daewoong Pharmaceutical in Korea, which develops and produces BIOLOGICAL PRODUCT SUCH AS BOTULINUM TOXIN and aims to expand globally. Daewoong Pharmaceutical is one of the leading pharmaceutical companies in Korea with a sales revenue of over 1.3 billion USD.The company is actively focusing on research and development as well as global expansion. Daewoong Pharmaceutical invests more than 15% of its revenue into research and development and has over 100 research and business partners worldwide.

Its neurotoxin product, Nabota, is the only product of its kind approved for sale in Asia, the United States, Europe, and Canada. Recently, they have succeeded in developing new drugs for two consecutive years,which have been recognized as Best-in-Class, and are accelerating global expansion. Daewoong Pharmaceutical’s global expansion is particularly focused on the Asia-Pacific region.It has expanded into eight countries with subsidiaries starting from Indonesia, and also have multiple overseas manufacturing facilities and research centers in the region.

PT. Selatox Bio pharma Corporation adalah anak perusahaan yang 100% dimiliki oleh Daewoong Pharmaceutical di Korea, yang mengembangkan dan memproduksi PRODUK BIOLOGIS SEPERTI BOTULINUM Toxin dan bertujuan untuk berkembang secara global. Daewoong Pharmaceutical adalah salah satu perusahaan farmasi terkemuka di Korea dengan pendapatan penjualan lebih dari 1,3 miliar USD. Perusahaan secara aktif berfokus pada penelitian dan pengembangan serta ekspansi global. Daewoong Pharmaceutical menginvestasikan lebih dari 15% pendapatannya untuk penelitian dan pengembangan dan memiliki lebih dari 100 mitra penelitian dan bisnis di seluruh dunia.

Produk neurotoxin-nya, Nabota, adalah satu-satunya produk sejenis yang disetujui untuk dijual di Asia, Amerika Serikat, Eropa, dan Kanada. Baru-baru ini, mereka berhasil mengembangkan obat baru selama dua tahun berturut-turut, yang telah diakui sebagai Best-in-Class, dan mempercepat ekspansi global. Ekspansi global Daewoong Pharmaceutical terutama difokuskan pada kawasan Asia-Pasifik. Ini telah berkembang menjadi delapan negara dengan anak perusahaan mulai dari Indonesia, dan juga memiliki beberapa fasilitas manufaktur dan pusat penelitian di luar negeri di wilayah tersebut.

Info Perusahaan

  • Industri: Kesehatan/Medis
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Parkir, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
  • Lokasi: Jababeka Phase 5
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Barat