Lowongan Kerja Jakarta Timur Posisi Food Technologist, Bakery, Bars & Confectionery di IFF Family of Companies

  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Perusahaan kami telah merilis loker dengan sistem untuk posisi Food Technologist, Bakery, Bars & Confectionery di tempat usaha IFF Family of Companies untuk kota/kab Jakarta Timur serta sekitarnya.

Kemampuan yang perusaahan inginkan ialah Penjualan / Pemasaran & Pemasaran/Pengembangan Bisnis serta orang yang mampu bekerja dengan tekun.

Perusahaan ini tidak memiliki persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang spesifik terhadap pelamar pekerjaan sehingga anda dapat mencoba melamar ke perusahaan ini dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Gaji yang perusahaan kami tawarkan cukup bersaing tergantung dari pengalaman pekerja. Minimum upah yang kami berikan adalah UMR/UMP daerah masing-masing. Walaupun begitu semua bisa berubah menurut dari keputusan HRD.

Info Loker

Perusahaan IFF Family of Companies
Posisi Food Technologist, Bakery, Bars & Confectionery
Tempat Jakarta Timur
Tingkatan Kerja Tidak Terspesifikasi
Kualifikasi Tidak terspesifikasi
Jenis Pekerjaan
Spesialisasi Dibutuhkan Pemasaran/Pengembangan Bisnis, Penjualan / Pemasaran
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

At IFF, an industry leader in food, beverage, health, biosciences and sensorial experiences, science and creativity meet to create essential solutions for a better world – from global icons to unexpected innovations and experiences. With the beauty of art and the precision of science, we are an international collective of thinkers who partners with customers to bring scents, tastes, experiences, ingredients, and solutions for products the world craves. Together, we will do more good for people and planet.

Job Overview 
Being a Food Technologist at IFF is an incredible opportunity to bring flavors and ingredients as a total solution to our customers in Baked Gods, Bars, and Confectionery category.  Reporting to Design Team Leader, this position fulfills an important technical function within IFF Indonesian – Nourish division. This role requires the candidate to work closely with Commercial Team and their customers, as well as with Flavorists, other Food Technologists, Marketing and Product Experience to convert Innovation, Consumer Insights, Market Trends and Project Briefs into preferred solutions for the customers, their brands, and their consumers. This role also supports the enabling process of local and regional business initiatives.

Scope of Role 
Driving successful project execution, the implementation and commercialization of IFF Innovation in Baked Goods, Bars, and Confectionery category for Indonesia.
Working closely with cross functional teams to execute the Commercial and Innovation Strategies. 

Activities include:
•    Establish project planning and develop excellent baked goods, bars, and confectionery prototypes in response to internal and external customer development briefs
•    Support and drive the use of new technologies within the business
•    Constantly evolving knowledge of ingredients, customer bases, processes & flavor interactions in associated category applications.
•    Connect with other experts both local and regional to develop best practice for experimental design and formulation
•    Interact with customers through demonstration of technical expertise and problem-solving ability
•    Interfacing with cross functional team as necessary for completion of job tasks

Key Responsibilities
Project Management
•    Independently work on customers’ projects to select and recommend appropriate flavor and ingredient solutions in compliance with customer’s profile, legal, cost and stability requirements within established timelines
•    Work in a close collaboration with Sales/Marketing, Flavorists, Product Experience, GRA and other departments to support project execution
•    Participate in new concept generation and other innovation activities.

Strategy and Business Knowledge 
•    Develop network of IFF staff to expand application and business knowledge
•    Establish relationship with customers and related categories
•    Demonstrate understanding of the market evolution and consumer preference of the assigned category

Technical and Product Management 
•    Develop application formulations based on industrial standards, country specific requirements and customers’ requirement.
•    Understand and continuously expanding knowledge of flavor and ingredient functions and performances in different applications, as well as knowledge on end products’ manufacturing process
•    Use Creative/Innovative skills to develop relevant new concepts
•    Provide total solutions utilizing creative problem-solving skills
•    Share knowledge with the team

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Timur
Alamat -
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

IFF Family of Companies (IFF) adalah sebuah keluarga perusahaan yang didirikan oleh International Flavors & Fragrances Inc. (IFF) yang bergerak di bidang pengembangan, produksi, dan distribusi produk bahan mentah, bahan tambahan makanan, dan aroma dan rasa untuk industri makanan dan minuman. IFF memiliki lebih dari 40.00 pelanggan di seluruh dunia dan didukung oleh jaringan laboratorium dan produksi yang tersebar di seluruh dunia. Perusahaan memiliki beberapa anak perusahaan, termasuk Tastepoint, sebuah spesialis produk berbasis tumbuhan dan rasa, dan Dedra Inc., yang menyediakan produk kimia untuk industri produk berbasis tumbuhan. IFF secara konsisten mengembangkan dan meluncurkan produk baru dan inovatif untuk menyediakan pelanggan dengan solusi yang kreatif dan terkini.

Info Perusahaan

  • Industri:
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta