Lowongan Kerja Jakarta Barat Posisi Administrative Assistant di Cogency Marketing Indonesia
- Loker diposting 1 tahun yang lalu
Dibutuhkan!! loker dengan sistem full time untuk posisi Administrative Assistant di perusahaan Cogency Marketing Indonesia untuk kota/kab Jakarta Barat atau sekitarnya.
Skill yang kami inginkan ialah Sumber Daya Manusia/Personalia & Staf / Administrasi umum serta orang yang mampu mengemban pekerjaan dengan baik.
Adapun kualifikasi yang perusahaan butuhkan adalah minimal SMA & SMU/SMK/STM. Yang merupakan ketetapan yang usaha kami berikan.
Gaji yang perusahaan ini tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami tawarkan adalah Rp 4.800.000 - Rp 6.000.000.
Info Loker
Perusahaan | Cogency Marketing Indonesia |
Posisi | Administrative Assistant |
Tempat | Jakarta Barat |
Tingkatan Kerja | Pegawai (non-manajemen & non-supervisor) |
Kualifikasi | SMA, SMU/SMK/STM |
Jenis Pekerjaan | Full Time |
Spesialisasi Dibutuhkan | Staf / Administrasi umum, Sumber Daya Manusia/Personalia |
Gaji Min | Rp. 4.750.000 |
Gaji Max | Rp. 6.000.000 |
Job description:
1. Create meeting agendas, take minutes, and generate memos.
2. Maintain digital and physical documentation, updating the database regularly.
3. Process invoices, receipts, and basic accounting documentation.
4. Prepare and process tax invoices and receipts.
5. Generate daily, weekly, and monthly reports for accounts receivable, PPH, PPN, etc.
6. Maintain accurate records of employee attendance, leave, and HR-related information.
7. Update and manage internal and external contact lists.
8. Collaborate with other departments for smooth operations.
9. Provide administrative / logistical support to various teams.
10. Report and escalate complex problems to the appropriate channels.
11. Diligently follow up on pending payments.
12. Handle any other administrative tasks that may arise.
Requirement:
1. Minimum age of 20.
2. High school education (SMA/SMK/equivalent).
3. Minimum 1 year of administrative experience.
4. Neat appearance.
Skill:
1. Demonstrates flexibility, confidence, and the ability to work under pressure.
2. Excellent time management skills.
3. Proficient in Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint).
4. Effective communication in English, both written and verbal.
5. Honest, thorough, and firm with multitasking, cleverness, attention to detail, and good communication.
6. Meticulous with an eye for detail and capable of bookkeeping.
7. Previous administrative experience is preferred.
8. Self-motivated, possessing strong analytical skills, highly dedicated, initiative, and cooperative with the team.
Alamat Lengkap
Provinsi | Jawa Barat |
Kota | Jakarta Barat |
Map | Google Map |
Keuntungan Kerja
- Fast paced
- Hybrid working arrangement
- Casual working environment
Lamar kerja
Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.
Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.
Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.
Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.
Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.
Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.
Intruksi Melamar Pekerjaan
- Buka link "Lamar Sekarang" di atas
- Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
- Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
- Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
- Selesai, silahkan tunggu.
Deskripsi Perusahaan
Cogency (PT. Cogency Marketing Indonesia) is an upstart data-driven marketing agency working with large national/multinational firms across a variety of industries in Indonesia to manage their customer loyalty / CRM / digital, social media, and other marketing operations.
We provide data management & analysis, strategic campaign development and execution, and post campaign reporting to our clients to help them grow their business and achieve their KPIs. We also help clients manage their social media advertising and handle custom software development projects
Info Perusahaan
- Industri: Konsultasi (Bisnis & Manajemen)
- Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
- Waktu Proses Lamaran: 9 hari
- Tunjangan dan Lain-lain: Waktu regular, Senin - Jumat, Kasual (contoh: Kaos)
- Lokasi: Kedoya