Lowongan Kerja Jakarta Raya Posisi Specialist Letter Of Credit di PT Big Fish Hunter

Gambar PT Big Fish Hunter Posisi Specialist letter of credit
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Dibutuhkan!! loker dengan sistem full time untuk posisi Specialist letter of credit di tempat usaha PT Big Fish Hunter untuk kota/kab Jakarta Raya dan sekitarnya.

Pengalaman yang kami butuhkan adalah Akuntansi / Keuangan & Perbankan / Jasa Finansial serta orang yang jujur dan bertanggung jawab.

Kami memberikan persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang kita butuhkan adalah min Sarjana (S1). Yang merupakan ketetapan yang usaha kami berikan.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari kemampuan karyawan. Minimal upah yang kami tawarkan adalah Rp 13.000.000 - Rp 20.000.000.

Info Loker

Perusahaan PT Big Fish Hunter
Posisi Specialist Letter Of Credit
Tempat Jakarta Raya
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Perbankan / Jasa Finansial
Gaji Min Rp. 13.000.000
Gaji Max Rp. 20.000.000

Big Fish Hunter Executive Search is recruiting on behalf of our respected client in a mining industry is looking for an experienced in Letter of Credit/Exim trade

JOB DESCRIPTION :

– Handling Export & IMPORT Letter of credit

– Mitigation of export & import shipment process and all documentation

– Prepare & Check Financial and Shipment Documents Contract

– Follow up on unpaid Export bills on a regular basis

-Capture outgoing Documentary collection related transactions and dispatch documents to the concerned banks. Settle bill value upon receipt of process

– Check documents and prepare notice of arrival and or notice of discrepancies and ensure that the messages are released to the bank from whom the documents were received within the time frame allowed under the UCP 600

– Process the issuance/ amendment under Import Letter of Credits and advice of Export Letters of Credits and amendments as and when required by the Supervisor / Section Head and or dept manager.

– Follow up on expired import and export letters of Credits and cancel them with minimum delay

– Conduct inventory of L/C on semi annual basis and follow up on expired letters of credits and cancel them with minimum delay as per the requirement under the department operational policies and procedure manual

– Coordinate and do follow up with related departments regarding export & import process with internal & external department (Finance, EXIM & Logistic, Importer or Exporter).

– Make sure the documents have been complied with company regulation, banking practice, and international rules and regulations.

Requirements :

– Minimum Bachelor Degree, preferably from Management, Finance/Accounting or any other related major

– Have experience in handling Export and Import, Letter of Credit Specialist and have experience in Domestic & International Coal Trade is an advantage

– Adaptable to fast pace working environment and changes

– Good analytical thinking and good communication skills

– Fast learner and eager to learn

– Fluent in English (both verbal and written), able to speak in Mandarin is an advantage

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Barat
Kota Jakarta Raya
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Dayubushou Indonesia is a Chinese company located in Indonesia which deals with an executive search, recruitment and headhunting for fast-growing Chinese companies in Indonesia. We provide recruitment information from Chinese companies for all job seekers who are able to speak Chinese, English or Indonesian.

Our Vision is Redefining recruitment by integrating talent and technology & A brand that partners can trust for centuries.

Our Mission isOptimizing resources allocation and creating long-term value for our partners

“HUNTING BIG FISH TO THE RIGHT SEA”

Info Perusahaan

  • Industri: Manajemen/Konsulting HR
  • Ukuran Perusahaan: 1- 50 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 25 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Waktu regular, Senin - Jumat, Bisnis (contoh: Kemeja)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Barat