Lowongan Kerja Jakarta Selatan Posisi Accounting di PT Home Credit Indonesia

Gambar PT Home Credit Indonesia Posisi Accounting
  • Loker diposting 1 tahun yang lalu

Kami merilis loker dengan sistem kontrak untuk posisi Accounting di kantor PT Home Credit Indonesia untuk domisili Jakarta Selatan atau sekitarnya.

Skill yang perusaahan inginkan ialah Akuntansi / Keuangan & Akuntansi Umum / Pembiayaan serta orang yang jujur dan disiplin.

Selain itu untuk persyaratan minimal pendidikan/sertifikasi yang perusahaan inginkan adalah minimal Sarjana (S1). Merupakan peraturan yang PT kami berikan.

Upah yang kami tawarkan cukup kompetitif menurut dari skill pekerja. Minimum upah yang kami tawarkan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Home Credit Indonesia
Posisi Accounting
Tempat Jakarta Selatan
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Sarjana (S1)
Jenis Pekerjaan Kontrak
Spesialisasi Dibutuhkan Akuntansi / Keuangan, Akuntansi Umum / Pembiayaan
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Description :

  • Asset Accounting – Ensure all movements towards assets is in-line with respective regulations, i.e. Policy and ERP workflow and relevant accounting standards, including software and intangible asset.
  • Portfolio Accounting – Ensure all movements towards Portfolio(Revenue) is in-line with respective regulations.
  • Involve directly for physical assets and inventory count procedure for all locations on periodic basis for asset accounting.
  • Create all listing, schedule and supporting data to support balance sheets reconciliations and other reporting package, especially related with fixed and intangible assets balance.
  • Review AiP (Asset in Progress), starting from investment order, budget, tracking the progress, procurement documentation, invoice up to recognition and measurements.
  • Review the transfer of AIP to asset, to ensure proper recognition.
  • Monitor and review de-recognition of assets, include monitor lossing asset.
  • Perform monthly closing procedure for fixed assets according to ERP workflow in timely manner.
  • Develop and coordinate with Team Leader for any corrective actions if possible related with fixed assets business process.
  • Ensure proper documentation for the capitalisation of the asset until asset derecognition process.
  • Support data for external and internal audit.
  • Closing and monitoring for transaction cost and fee related to the revenue matter.

Requirements :

  • Graduate from Accounting (Bachelor Degree).
  • Min 2 years experience as Accounting. from Financial services or Banking is a plus .
  • Strong knowledge in financial report, bookeeping, journal, etc.

Alamat Lengkap

Provinsi DKI Jakarta
Kota Jakarta Selatan
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Mendapat pengalaman kerja
  • Bonus jika lembur
  • Diajari terlebih dahulu

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

Home Credit is a multinational tech-based financial services company. We exist in 8 countries around the world. Our vision is to bring to market financial products that improve the lives and lifestyles of our customers.

From financing, protection, PayLater, to e-money – we got them covered! Our presence can be found both online and offline. We responsibly deliver trusted financial services that customers and business partners access via their channels of choice. Our vision is to always support our customers by providing a transparent, fast, and easy service, anywhere and everywhere they go be it online or offline. We aim to help our customers to see and create more possibilities in life.

Everyone at Home Credit Indonesia is not afraid of new challenges. Our passion is not only to create new innovations, but we also hold strong courage and continue to seek chances to turn our innovative visions into reality. More than our 6.00 employees embrace these values to ensure our success in building a better today and a brighter tomorrow.

Info Perusahaan

  • Industri: Perbankan/Pelayanan Keuangan
  • Ukuran Perusahaan: Lebih dari 5000 pekerja
  • Waktu Proses Lamaran: 23 hari
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Parkir, Bonus for all candidate & Dental for corporate candidate only, Smart Casual Business
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: DKI Jakarta