Lowongan Kerja Semarang Posisi Senior Noc Engineer di PT Circles MVNE Indonesia

Gambar PT Circles MVNE Indonesia Posisi Senior NOC Engineer
  • Loker diposting 2 tahun yang lalu

Perusahaan kami merilis loker dengan sistem full time untuk posisi Senior NOC Engineer di perusahaan PT Circles MVNE Indonesia untuk daerah Semarang atau sekitarnya.

Kemampuan yang kami butuhkan adalah Komputer/Teknologi Informasi & IT-Admin Jaringan/Sistem/Database serta orang yang jujur dan disiplin.

PT ini tidak memiliki syarat yang khusus terhadap calon pelamar sehingga anda bisa mencoba melamar ke perusahaan kami dengan memberikan CV atau portofolio anda.

Upah yang perusahaan tawarkan cukup kompetitif tergantung dari skill karyawan. Rata-rata upah yang kami berikan adalah Rp 1.800.000 - Rp 5.500.000.

Info Loker

Perusahaan PT Circles MVNE Indonesia
Posisi Senior Noc Engineer
Tempat Semarang
Tingkatan Kerja Pegawai (non-manajemen & non-supervisor)
Kualifikasi Tidak terspesifikasi
Jenis Pekerjaan Full Time
Spesialisasi Dibutuhkan IT-Admin Jaringan/Sistem/Database, Komputer/Teknologi Informasi
Gaji Min Rp. 1.800.000
Gaji Max Rp. 5.500.000

Job Summary

Work as part of a close-knit team of multilingual professionals supporting B2B customers worldwide. Provide information to existing customers and give effective and efficient first-level technical support, given by ticketing tools, email, and/or phone; incidents are inbounded through a trouble ticket system. Furthermore, take care of the timely escalation of problems requiring further technical attention, daily reporting of new issues, and monitoring of the platform.

Duties and Responsibilities

  • Monitor the performance and capacity of the platform, production servers, network elements, applications, and systems using a variety of tools. 
  • Create tickets, escalate and manage incidents with our technical teams when needed, and assist customers who have particular inquiries or questions. 
  • Look for hardware, software, and environmental alerts or malfunctions, and when an issue is identified, work to determine the cause of the problem, report and follow the escalation process coordinating with the 2nd level support. 
  • Provide high-standard professional customer service, and establish continuing rapport with clients to proactively check they are getting the standards in the service level agreement. 
  • Keep the procedures explained by the technical teams updated and shadow the knowledge with the teammates. 
  • Provide feedback regularly on the effectiveness and soundness of policies and procedures of the customer service department.

Education, Skills, and Experience

  • Ticketing tools Knowledge (Jira, ServiceNow…) 
  • Monitoring tools knowledge (Nagios, Grafana…)
  •  Knowledge of PowerShell and Bash
  •  User level of Linux (Fedora, Ubuntu)
  •  Advanced user of Office package (Outlook, Word, Excel)
  •  Self-organized and a proactive attitude
  •  English (Written/spoken)

Other Requirements: 

  • 24/7 shifts (including nights, weekends, public holidays, and on-call if necessary)

Physical: Most work is performed working at a computer or using a telephone/video conference solution

Alamat Lengkap

Provinsi Jawa Tengah
Kota Semarang
Map Google Map

Keuntungan Kerja

  • Multinational Company Working with colleagues around the world
  • Working with colleagues around the world
  • Opportunity to expand your career globally

Lamar kerja

Perlu diingat informasi yang tertera bisa saja berubah sewaktu-waktu.

Melamar pekerjaan tidak dipungut biaya, anda harus berhati-hati saat melamar pekerjaan.

Pastikan anda mengisi form lamaran yang dituju terlebih dahulu dan menunggu HRD perusahaan menghubungi untuk interview.

Disclaimer: pastikan anda membaca deskripsi dan intruksi dari lokercepat.id agar tidak mengalami kejadian yang tidak mengenakkan saat melamar pekerjaan. Karena kami adalah situs berbagi lowongan pekerjaan dengan sumber dari internet, koran, dan TV.

Tips dari admin. Gunakan bahasa yang sopan dan promosikan diri semenarik mungkin agar HRD/Staff terkait tertarik dengan anda.

Semoga sukses mendapat pekerjaan yang diinginkan.

Intruksi Melamar Pekerjaan

  1. Buka link "Lamar Sekarang" di atas
  2. Jika belum punya akunnya, silahkan daftar terlebih dahulu, buat profile/unggah resume sesuai dengan data diri anda
  3. Jika sudah mendaftar kalian bisa langsung login
  4. Promosikan diri anda lewat form lamaran kerja yang tertara
  5. Selesai, silahkan tunggu.

Bagikan Loker ini

Deskripsi Perusahaan

At Pareteum, we believe that technology should bring people closer together. That’s why we’re a global leader in Communications Platform-as-a-Service (CPaaS) solutions, connecting individuals and devices across Latin America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia-Pacific regions.

Our innovative platform is designed to deliver a secure, ubiquitous, and highly scalable solution that enables seamless communication through data, voice, video, SMS/text messaging, media, and content. At Pareteum, we’re dedicated to fostering a collaborative, dynamic and inclusive work environment where creativity and innovation thrive. Join us on our mission to empower connections around the world!

Info Perusahaan

  • Industri: Telekomunikasi
  • Ukuran Perusahaan: 201 - 500 pekerja
  • Tunjangan dan Lain-lain: Asuransi kesehatan, Parkir, Kasual (contoh: Kaos)
Loker ini cocok untuk anda yang tinggal di provinsi: Jawa Tengah